Wypadek w pracy

Zapraszamy do zadawania pytań i nakreślania problemów dotyczących odzyskiwania odszkodowań
Jasiek

Wypadek w pracy

Post autor: Jasiek » 05 kwie 2018, 20:10

Jechałem służbowym samochodem (jestem kierowcą ciężarówki), doszło do zderzenia czołowego z winy kierowcy samochodu osobowego. Dodatkowo w tył samochodu uderzył drugi pojazd. W wyniku wypadku zginęły cztery osoby jadące pojazdem sprawcy wypadku. Ja i mój zmiennik doznaliśmy tylko ogólnych i bolesnych potłuczeń. Z miejsca zdarzenia zostałem przewieziony do szpitala (100 km od domu), gdzie przebywałem 8 dni. Po wyjściu ze szpitala otrzymałem zwolnienie 23 dni. Chciałbym wystąpić o odszkodowanie z polisy OC sprawcy za straty moralne, ból fizyczny i stres. Najgorsze jest to, że nie mogę wykonywać mojego zawodu, po prostu boję się wsiąść do samochodu i wyjechać w trasę. Jakie mam szanse na uzyskanie zadośćuczynienia od towarzystwa ubezpieczeniowego, a jeśli tak to w jakiej wysokości? Dodatkowo sprawę komplikuje fakt, że jak na razie nie znam firmy, która ubezpieczała sprawcę. Policja podała tylko nr rejestracyjny auta, i prawdopodobny numer polisy.
Jeśli otrzymałbym poradę byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
APU.Pomoc
Administrator

Re: Wypadek w pracy

Post autor: APU.Pomoc » 05 kwie 2018, 21:00

Witam!
W Pana przypadku zachodzi możliwość dochodzenia roszczenia na pięć możliwości:
1. z OC pojazdu sprawcy;
2. z ubezpieczenia NNW własnego pojazdu;
3. z ZUS-u wypadek przy pracy;
4. żądanie zapłaty nawiązki w postępowaniu karnym przeciwko sprawcy - jeśli przeżył wypadek;
5. z ubezpieczenia, np. na życie, jeśli takie było wykupione.

Najważniejsze jest oczywiście odszkodowanie z OC pojazdu sprawcy, bo jest możliwość uzyskania najwyższego odszkodowania.